10 rondjes Tienen

10 juni 2017 - Neerlinter, België

Storm en regen.....

10 rondjes Tienen.....

Vannacht gekampeerd op een heel leuk klein campinkje bij Neerlinter. Ik en mijn buurman van 75, op de terugweg uit Berlijn. Heerlijk zitten kletsen over onze fietsreisjes.
Tentje stond in 10 minuten en is vannacht getest op haar waterdichtheid en stormvastigheid. Onweer.... volgens mijn buurman. Niets van gemerkt, heb als een roosje geslapen in mijn zak. Oorzaak; 3 dagen windkracht 5 tegen!! En de tent stond nog overeind vanmorgen en binnen alles kurkdroog! Ik ben heel blij dat ik bijna normaal mijn tentje in kom, had verwacht dat dat meer moeite zou kosten. Er eruit doe ik achterstevoren.....

Het regende tot 10.45 vanmorgen. Dus maar gewoon blijven liggen, koffie, broodje. Toen het dan eindelijk droog was, ingepakt en begon ik om 12.30 met fietsen. Dat betekent dan wel dat ik niet zoveel km maak. Nu was dat voor vandaag niet zo erg dacht ik, de volgende camping was al over 50 km. Maar..... nog steeds windkracht 5 en dan geeft mijn tellertje 12 km p/u aan. Das een stuk minder dan normaal. Gewoon de beentjes laten draaien, komt vast goed, dacht ik.

Hevig transpirerend fiets ik Tienen binnen. Pfff, daar gaat de weg flink omhoog en liggen er casseien... nog meer water uit mijn hoofd. En..... geen routebordje meer te bekennen. Aan diverse mensen vraag ik de weg. Allemaal sturen ze me een andere kant op. Tienen heb ik dus wel gezien. Na een uur rondjes te hebben gefietst vraag ik de weg nog maar een keer. Deze aardige meneer gaat zijn fiets halen en loodst mij Tienen uit, richting Hoegaarden.

Daar doe ik wat proviand inslaan, een fietser moet goed eten!! Aan de route (Ravel 2, compleet met gele pijlen en Santiagostickers wat ik niet had verwacht) eet ik wat en zie dat t inmiddels half 4 is. De volgende camping is nog 25 km. Dat ga ik niet meer redden. Ik wil nl. op tijd arriveren. Moet nog koken.....

In mijn boekje staan ook hotels en b+b's. Over 10 km is er wat, even gebeld. Ik zit nu in Wallonie, dus mijn Frans maar weer een beetje naar boven gehaald."Une chambre pour une person". Geregeld, ik mag komen..... Bij Huppaye t fietspad af, en de laatste kmtjes naar Enines.l

Ik werd hartelijk welkom geheten door de hospita die erwtjes zat te doppen. Meneer rijdt zijn auto uit de garage zodat Koga er kan staan. Krijg koffie met cake, een rondleiding naar mijn onderkomen en een teiltje met waspoeder om mijn kleren te wassen. Ben vast niet de eerste Pelgrim die hier komt......

Zelf mijn diner bereid, couscoussalade met komkommer, tomaat en tonijn, best lekker! De route voor morgen bestudeerd en mijn wasje binnen gehaald.
En dan is t bedtijd..... Bon Nuit.