Een mooie ontmoeting...

15 juni 2017 - Varennes-en-Argonne, Frankrijk

Om 10 uur, na enige aarzeling weer op de fietts. Eerst maar weer ff stokbrood scoren. Op de brug in Doulcon ontmoet ik een nederlands echtpaar en we raken aan de klets. Samen fietsen we een stukje op. Ze zijn fanatiek, willen elke dag 100 km fietsen naar Santiago. Daar hebben ze 28 dagen voor, moeten gemiddeld 20 km pu. ..... ik hoop dat ze t halen. Ik ben stukken minder fanatiek, maar heb natuurlijkgeen tijdsdruk. Na 8 km afscheid genomen.

Ik "hoefde" vandaag maar 25 km. Lekker op mijn gemakkie door de Franse heuvels. Af en toe er even vanaf voor water want het is snoeiheet,35 graden. In de Marie (gemeentehuis) van Epernouville water aangevuld en meteen maar een lunchstop.

Nog 8 km te gaan en de lucht wordt pikzwart. Had het al gezien op t weer bericht. Ik had t echtpaar er ook voor gewaarschuwd..... maar ze gingen toch voor de 100 km...
Op de camping aan gekomen snel mijn tentje opgezet. De rest, inclusief fiets onder een afdak. De eigenaar heeft dit speciaal geplaatst voor Pelgrims!! En toen brak t los, hevig waaien, slagregen en hagel. Maar mijn tentje heeft t doorstaan. Een tijdje later arriveert Marnix, een Belg. Is naar Burgos, toen naar Calpe (Benidorm) gefietst en weer terug. We wisselen onze verhalen uit en ik vertel m van mijn bosjesangst..... Morgen wil hij een tocht hier in de omstreek maken. Veel te zien over de WO1. Maar eerst fietst ie de eerste 8 km met mij mee..... door t bos......

Een mooie afsluiting van de dag!!

1. Lia Hack:
    16 juni 2017
    Goedemorgen Marja....je bent vast al onderweg en wel fijn dat je een maatje hebt die met je een stukje bos mee fiets....hoopt dat het helpt voor je want bospaden lijkt me zo mooi om te fietsen en ook lopen.....meestal gaat het goed.... misschien tref je er meer fietsers...maar ik begrijp je goed .
    hoor wel dat alles goed met je is ..Fijne fietsdag. groetjes Lia.
  2. Joke van Lier:
    17 juni 2017
    Ook nu in de trein op de terugreis zit ik dit te lezen. Moet echt n keer met je afspreken. Want twin sister ... ! Wellicht kunnen we van elkaar leren.