Nog meer fietserikken....

12 juni 2017 - Douzy, Frankrijk

Nog meer fietserikken.....

Gisteravond kwamen er nog andere fietsers op de camping. Een echtpaar en nog 2 mannen. Deze twee fietsen de zelfde route als ik. Mark van 50 met een super geavanceerde uitrusting en Membo van 67. Nog ff wat gekletst.

Vanmorgen vroeg wakker, 7 uur. Ochtend rituelen gedaan en om 8.45 klaar voor vertrek, alleen..... mijn kleren hingen nog te drogen in het tvhok. Dus wachten tot 9.00. Membo was al vertokken, had 90 km te gaan. Mark ging zelfs nog verder, nou ik dus niet. Zag ook op tegen de route van vandaag. Veel bos. Het hok ging open en mijn kleren gepakt en van start. En ja, hoor, het sloeg weer toe in het bos en ik twijfelde of ik wel goed fietste.....
Omgedraaid, stuk teruggefietst en daar kwam Mark. Samen stuk bos gedaan en bij t volgende dorp besloot ik vandaag een stukje met de trein te doen. De volgende camping is idd 90 km verderop en dat is mij te ver.

Een kaartje gekocht, fiets mag gratis mee, en 40 minuten gewacht op t boemeltje. De treinbaan loopt langs t fietspad, dus wel alles gezien...
Overgestapt op een bus, niet een erg sympathieke chaffeur. Wilde niet helpen. Dus Koga maar zelf onderin de bus gelegd. Zijn rijstijl was ook niet geweldig. Ik hoorde Koga schuiven tijdens de rit.... Als dat maar goed afloopt!!!!

In Sedan eruit en Koga was nog heel, pffff. Het fietspad langs de Maas weer opgezocht en ik kon mijn trip weer voortzetten. In Douzy eerst weer proviand ingeslagen en toen op een camping neergestreken. Er hing een bord FERME. Helemaal leeg, op 1 camper na..... Wat nu??? Ik had honger en voer in mijn tas. Dus eerst maar ff eten..... Yoghurt voor de eiwitten en klein zakje chips om t zout aan te vullen.

Membo kwam de camping opgefietst.... gelukkig!!!!!..... even daarna de campingbaas. We konden een nachtje blijven!! Tentjes opgezet, en ook Mark komt er bijstaan. Wanneer we alle 3 geinstalleerd zijn besluiten we in t dorp te gaan eten. Gezellig, een keer moet kunnen. Bovendien spreekt Mark vloeiend Frans (zijn 5e taal zegt ie) en vertaalt de menukaart voor mij....

Om 22.30 fietsen we terug naar de camping. En ik val snel in slaap, wel een geruststelling, 2 Nederlandse buurmannen!!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mimi:
    14 juni 2017
    Mooi verhaal. En leuk met de Hollandse mannen.
  2. Elly:
    14 juni 2017
    Leuk zo met die mannen, ik zie t helemaal voor me. Elkaars fiets en tent bekijken en 'fietspraat', hahaha!! Wel vervelend dat je zo angstig bent in het bos.
  3. Joke van Lier:
    14 juni 2017
    Hi Marja. Leuk dat je zo goed je weg weet te vonden daar. Want ik vind/vond dat tov wandelen zo moeilijk. Maar gezellige fietsers erbij en alles is toppie! Vanmiddag koffertje pakken en half 6 de deur uit morgen. Wat hebben we het goed he? Veel plezier morgen weer.
  4. Lia Hack:
    14 juni 2017
    Succes Marja ....geen onnodige risico's nemen heel verstandig.
    Leuk dat je twee Nederlandse fietsmaatjes tegen bent gekomen.
    Veel plezier hoor de komende dagen.
    Groetjes Lia.
  5. Wil Combee:
    Leuk Mar jouw verhalen'
  6. Caroline:
    15 juni 2017
    Dat bos heb je nog een appeltje mee te schillen he. Maar knap dat je je er niet onder laat krijgen. Leuk die mannen mogen vaker voorbij fietsen. Succes hoor en vergeet niet te genieten