Warm...

11 juni 2017 - Fumay, Frankrijk

Warm...

Vanmorgen om 10.00 op de fiets, goed ingesmeerd want t is warm. Weer langas de Maas, richting Givet. De Franse grens gepasseerd.

Niet zo slim, ben helemaal in de vakantiemodus. De dagen kwijt dus..... En t is zondag en mijn proviand is op...... Nog net op tijd in Givet, eerder was er geen winkel open. De winkel had al geen brood meer. Gelukkig nog wel chocoladebroodjes. Nou ja, het is niet anders. De spullen pasten niet allemaal in mijn fietstas dus eerst maar een lunchpicknick. Uiteraard aan de Maas.

Via Chooz, Han sur Meusse naar Vireux Molhain. Allemaal vrijliggend fietspad. Maas aan de ene kant, hoge bergen aan de andere kant. En geen kip te bekennen, alleen bij de plaatsjes. Ik dacht zondag, dan zulllen hier wel veel racefietsers zijn. Niks van dat al, de fransen hebben schijnbaar andere hobby's.

Na Vireux Molhain kreeg ik toch weer de kriebels van de eenzaamheid. Mijn fluorhesje aangedaan en langs de D weg mijn route vervolgd. Gelukkig is t hier niet druk. Er is dan wel volk op de weg maar de weg is niet vlak, bergje op, bergje af, ook niet echt mijn ding met deze hitte. Maar bovenop weer een nieuwe horizon!! In Haybes toch maar weer t fietspad naar Fumay, de eindbestemming voor vandaag. Het water gutst overal uit, zo heet. Tentje weer opgezet en de andere kampeerakriviteiten gedaan. Lekker kampeermenutje gekookt. En toen, tingelingeling.... de ijscoman op de municipal. Toetje....... en welverdiend, al zeg ik t zelf.

De campings in Belgie waren duur, 16 euro en hier...... lachen, 6 euro, gratis warm water, wifi en pal aan de Maas.

Bon nuit!!

1. Mimi:
    12 juni 2017
    Dat heuveltje op en af lijkt mij zwaar. Dat doe je toch maar. Petje af.
  2. Lia Hack:
    12 juni 2017
    Geniet ervan lekker rustig onderweg zijn.....en de natuur in je opnemen.
  3. Joke van Lier:
    12 juni 2017
    Hey Mar. Lekker toch op gemakkie elke n stukje verder. Voorbereiden..... Voor Basel Jij veel genoegen onderweg. Groetjes