Tour de france

18 juni 2017 - Troyes, Frankrijk

Heerlijk geslapen in een echt bed! Omdat ik nu geen tentje af hoefde te breken kon ik uitslapen! Vanaf L'Epine was t 8 km Chalons en Champagne over de Dweg. Maar t was er heel druk en de auto's rijden daar 80. Ging m niet worden. Dan maar de route uit t boekje van 12 km. Heuvels fietsen, ach ben t nu gewend. Maar op dat eenzame weggetje nam ik mijn besluit. Ik doe dit niet meer, steeds maar bang zijn op eenzame stukken.
In Chalons op een terrasje (de koffie kreeg ik gratis omdat ik zolang moest wachten) nog s goed de route bestudeerd. De komende 90 km weer niets anders dan graan, klaprozen en silo's. Geen dorpjes, geen winkels, een camping pas na 75 km......... ik wil dit niet meer. Na Troyes is t veel meer bebouwd langs de route. Dus hup naar t station. Was wel een hele reis. Koga mag niet in alle treinen..... Eerst naar Chaumont, daar overstappen naar Troyes, hetzelfde traject voor de helft terug. Een reis van 3,5 uur.

Maar dan ben ik wel in Troyes, prachtige stad!! De Tour de France komt er over 2 weken door. En dan opzoek naar de camping. De hele stad doorkruist en gevonden! De weg vragen heeft geen zin, mijn frans verstaan ze niet. En als ik mijn kaart laat zien en de camping aanwijs kijken ze of ze water zien branden.....

Mooie camping.... met zwembad!! Wordt gastvrij ontvangen door mijn nieuwe buren. Koffie en een kletspraatje. Dan de pasta in de pan en eten. Op mijn picknickkleedje. Even bellen met thuis en ik voel de rust terugkomen. 5 dagen buikpijn, ik dacht dat t van de pesto was, later van te weinig eten omdat ik geen eetlust had. Maar nu viel t kwartje, ik was iets aan t doen wat niet goed voor mij was.
En morgen...... dat zie ik dan wel weer!! Er is een zwembad met lekkere stoelen, Troyes lokt...... ik heb nog 4 dagen om in Tonnere te komen voor mijn "date".

1. Caroline:
    18 juni 2017
    Goed voor jezelf gezorgd. Super knap!
  2. Marijke:
    18 juni 2017
    Toch ben je een kanjer en juist ook om toe te geven dat het niet meer wil lukken in je eentje. Je hebt het toch maar weer gedaan en een heel eind gekomen. Dat kunnen de meeste niet nadoen. Sterkte met de laatste kilometers en geniet!!!!
  3. Mimi:
    18 juni 2017
    Je komt jezelf wel tegen en je weet wat te doen. Luisteren naar je lichaam. Goed gedaan Marja. Toppie.
  4. Joke van Lier:
    18 juni 2017
    Hey kanjer, niets fijner om jezelf te kennen en in alle vrijheid te doen wat je WEL LEUK. Heel gaaf toch. Trots zijn hoor. Enne n dikke knipoog naar de toekomst. Je komt er sterk uit.
  5. Marian Hoeks:
    18 juni 2017
    Goedzo!!! Je hoeft toch aan niemand iets te bewijzen?