Maas langs de Maas

11 juni 2017 - Dinant, België

Maas langs de Maas....

Oke, voor 1 nachtje slapen 50 euro is best veel, geen vrienden prijsje. Maar ik kreeg een prima onbijt, en kreeg lunch en lekkers mee voor onderweg. 0m 9.30 zat ik op de fiets en om 10.00 was ik er al weer af. Koffitijd, koffie is mijn benzine in de ochtend. Lekker op een bankje tegenover een boerderij.
Ik reed weer op de Ravelroute, een slingerend betonpad door Belgie. Aan de ene kant saai, af en toe lijkt er geen eind aan te komen. Maar ook wel afwisselend. Bos (gaat goed nu want duurt nooit lang), graan, klaprozen en afslagen voor kleine dorpjes. Af en toe kom ik een racefietser tegen.....

Vandaag dus Bonjour onderweg. Na de koffie in een keer door tot vlak voor Namen. Veel minder wind, dus lekker tralalalala! En t zonnetje begon ook lekker te prikken. Vandaag had ik mij voorgenomen om genoeg te drinken en op tijd te eten. Dus weer een picknickplekje. Goed voor de broodjes van de madame met 2 verse eitjes van haar kippen.
In Namen de eerste ontmoeting met de Maas. Leuk!!! Het lijkt wel of alle grote steden zijn opgebroken in t centrum. Ook hier weer een wegomlegging. Maar goed aangegeven...... Ineens zat ik op t parcour van een thriatlon. Fietsen vind ik leuk, zwemmen ook wel maar hardlopen niet! Dus snel weer van t parcour. Tralalalala, de volgende 28 km naar Dinant. De Maas, Meusse heet ie hier, ligt opgesloten tussen 2 bergketens. Fietspad ernaast, dus lekker vlak. En weer bijna geen fietsers. Snap ik niets van, fietsen is toch leuk?

In Dinant even een stukje gelopen om goed te kunnen kijken. Mooie kathedraal, gekleurde huisjes langs t water. Geen beroepsvaart hier, wel waterskies..... op een terrasje een cola, mijn eerste uitgave van vandaag. En dan de laatste 6 km naar Ansemme. Een klein stukje van de route.

Ik sta nu op een camping aan de Lesse. Snel mijn tentje opgezet en toen werd ik verrast door een lieve Belgische meneer met een bord heerlijke pasta, hij had te veel gekookt....... leuk!! Smaakte heerlijk en scheelt weer tijd. Het trekkersveldje is leeg op mijn tentje na, 5 koeien als buurvrouw met als achtergrondgeluid de waterval in de Lesse.... ik ben op mijn plek!

1. Jacqueline:
    11 juni 2017
    Wat een mooi tochtje! Tralala = vrijheid denk ik, of niet?
    Geniet lekker verder!!!
  2. Wil Combee:
    11 juni 2017
    Gaat je goed af! Heerlijk zo veel vrijheid.
  3. Trudi:
    11 juni 2017
    Leuk om je ook op deze pelgrimstocht te volgen. Kijk uit naar je belevenissen.! Fiets ze en veel plezier!
  4. Elly:
    11 juni 2017
    Wat een mooie belevenissen en genoeg tralala
  5. Mimi:
    12 juni 2017
    Wat ben je heerlijk onderweg. Gaat goed hè. En lekker pasta gegeten. Veel plezier.
  6. Lia Hack:
    12 juni 2017
    Hoi Marja.....Heerlijk die vrijheid en gewoon lekker fietsen op je eigen tempo. Tentje opzetten in de weilanden hoop dat de koeien je niet storen en je vrolijk verder kan. fijne dag en goede aankomst weer vanavond. groetjes Lia.
  7. Joke van Lier:
    12 juni 2017
    Ha die Marja. Na de drukke vier dagen achter de rug (ik paste op ons kleindochter van 2 jaar) zit ik nu even achter mijn laptop jouw verhaal te lezen. Zag het al op FB voorbij komen op mijn mobiel, maar toen kwam het er niet van door ons kleintje!!.
    Nu is ze weg. Enne ja hoor................. helemaal weer jou verhaal. Heerlijk joh. Lekker er alleen op uit en dan naar je zin hebben Tralalala! Zo herkenbaar.
    MIjn plan werd zojuist totaal in de war geschopt. Ik had zaterdag alvast mijn campertje uit de stalling gehaald. Heeft mijn man gisteren e.a. even nagelopen etc. Wil ik gaan inpakken om morgen weg te gaan voor een dag of tien. Ik heb er al een krat met kleren ingezet gisteren. Hoor ik net dat ik een prijs van de NS gewonnen heb. Mag ik iemand meenemen a.s. donderdag gaan we lux met de trein naar Basel en daar bezoeken we de Basel art. Nou helemaal in mijn straatje. Vandaar dat ik meegedaan heb. EN jij toch ook????????????????? Dus ja nu neem ik mijn vriendinnetje mee waarmee ik ga exposeren op Texel. Nou je hoort. Jij veel plezier en we houden contact. Groetjes JOKE