Laatste dagje.....

22 juni 2017 - Étourvy, Frankrijk

Mijn laatste dagje alleen....

Langzaam wakker worden op een heerlijk rustig plekje. Ontbijtje, brood met goudse kaas, ingredient om je thuis te voelen.

In de ochtend onkruid gewied in de moestuin, lopen slepen met de kruiwagen, het zijtuintje netjes gemaakt.

Lunchen, nog wat rommelen en dan een kleine siesta want de temperatuur loopt nog steeds boven de 35 graden. Binnen in mijn pelgrimshuisje is t lekker koel......

's Middags naar de detecherie, vuilstort, om wat grof vuil weg te brengen. Een ritje met de auto door t prachtige landschap. Daarna een ritje naar Tonnere, ook met de auto, voor boodschappen. Ingeborg, de gastvrouw, mag nl. niet tillen. En ik vind het fijn om haar te kunnen helpen.
Ooit zei ik, ik doe mijn rugzak op en ga. In Belgie verdien ik mijn onderdak met aardappels schillen voor de friet, dan loop ik door naar Frankrijk en ga druivenplukken....... Het begint er op te lijken......

Eitjes rapen in het kippenhok, leuk!! Wederom een heerlijk avondmaal. Ik voel mij vandaag een blij mens..... Heb nog ff contact met Cor. Hij is in Sezanne. Moet morgen nog een stukkie naar Tonnere en ik fiets de laatste 25 km. Wel gezien dat t een wat pittiger tochtje wordt. Maar dan zijn we lekker samen.

Drie jaar geleden las ik een stukje over deze plek en was er door geboeid en voelde, daar moet ik naar toe. En nu weet ik, deze plek is werkelijk een diamantje op de camino. Een bijzondere, inspirererend dame die op een hele gastvrije manier Pelgrims ontvangt. En dat in een prachtige omgeving. Een plek waar ik mij welkom en thuis voel en vast nog eens terugkeer......