Jeugny

19 juni 2017 - Jeugny, Frankrijk

Vanmorgen nog een kopje koffie van de alleraardigste buren. Op de fiets de route weer oppakken in Troyes. Het begin ging goed maar na de kathedraal het spoor bijster...... Heel Troyes gehad, de ring er omheen, 10 keer gevraagd, van t kastje naar de muur, geen resultaat met google maps, dwalen en nod s dwalen......

Maar de aanhouder wint, na 15 km en 2 uur later zat ik dan wel op de route!! Maar wat is t heet. 34 graden..... Vol goede moed begin ik aan de route naar Ervy le Chatel, een tochtje door de heuvels van 42 km. Expres wat korter vanwege de hitte. Wederom gesloten, opgeheven winkels en barretjes. Daar gaat mijn koude cola..... Dat werd dus warm water uit de bidon. Wel nog stokbrood met geitenkaas gescoord. Dus omkomen van de honger gaat niet gebeuren.

Een lunchstop onder een grote boom, staand, want er zijn geen bankjes langs t parcour. Daarna weer gestaag doortrappen. Ik ga niet hard, veel in de laagste versnelling. Oei, wat is t warm, mijn hoofd bonkt.

En dan fiets ik Jeugny in. Een lief dorpje maar ook weer zonder iets. Het zweet loopt in straaltjes over mijn rug, mijn hoofdband is een natte dweil en de zoutkristallen liggen op mijn armen. Ik voel dat ik moet stoppen. Dan maar een nachtje luxe ipv kamperen....

Ik bel aan bij een chambre d'hotes. Gelukkig, er is een plekje. Ik krijg wat te drinken en bekijk mijn optrekje. Prachtig, in een gerestaureerde boerderij uit 1875. Een soort vakwerkhuis. De douche is meer dan welkom. De monsieur nodigt mij uit om samen met hem te eten. Prima, want ik heb niets meer in de tas.

We eten omelet met sla, een kaasje, stokbrood en meloen toe. We converseren zelfs wat in t Frans. Als ik weer op mijn kamer kom zie ik dat je daar voor moet betalen, hihi. Nou ja, het is niet anders.....
Het is nog steeds warm, 32 graden maar zo liggend op een echt matras is t best uit te houden!

Bon Nuit x

1. Joke van Lier:
    19 juni 2017
    Lekker he n eigen bedje en vooral n douche is vast heel fijn. Mind you ook hier is t 30 graden. Blijf je weg kiezen. Succes morgen. Hoe ver wil je nog gaan?
  2. Elisabeth:
    19 juni 2017
    Puf puf je bent wel een bikkel en fijn dat je nu op een bedje ligt.
    Koop maar zoute pinda's en chips en drink zoute bouillon. Dan vul de zouten weer aan!
  3. Wil Combee:
    20 juni 2017
    Wat heerlijk om na zo'n warme tocht, luxe te kunnen overnachten. Heb je verdiend!
  4. Caroline:
    21 juni 2017
    Heel ernstig genieten meer dan verdiend :)