Geroosterd....

20 juni 2017 - Étourvy, Frankrijk

Na een heerlijk ontbijt met echte koffie, een ferme handdruk weer op een bepakte koga. Het is al best warm om 9.30......

Gisteravond heel uitgebreid nagedacht over hoe ik deze een na laatste etappe zou gaan doen. 1. Volgens t boekje naar Ervy le Chatel (grote boog om t bos heen) en dan naar Etouvy, 43 km of er dwars vanaf Jeugny, 23 km. De knoop doorgehakt, ik ga door t bos. Het is een D weg, een doorgaande route die door iedereen hier gebruikt wordt om in Cahourse te komen. Daar is de school, winkels etc. Dus genoeg volk op de been.

De eerste 4 km ging goed, lekker tempootje, dan is die 12 km bos zo om!!
Niet dus, kreeg t weer, een bonzend hoofd en hartkloppingen. Dus fiets gedraaid, en weer terug het bos uit. Dan komt er een grijze dame op een racefiets (dacht eerst dat t een man was), ik spreek haar aan. Want een omweg met deze hitte......

Ze heeft geen exact doel en wil mij wel begeleiden door t bos. Hoe lief is dat!!!! Na t bos nemen we afscheid en fiets ik de laatste 5 km naar chaourse. Op weg naar de winkel want al mijn.proviand is op..... helaas de winkel.is gesloten net als de tabac! En dat is ook op sinds gisteravond......

Dan maar een colaatje op een terras. Door al mijn getwijfel, terug fietsen is t inmiddels al middag. De zon.staat aan een strakblauwe lucht te branden. 36 graden...... ik fiets van schaduwplek naar scaduwplek en maak regelmatig mijn.hoofd nat. Ik ben van de route af en fiets nu op plaatsnamen die ik gisteravond met de aardige buurman had opgezocht op zijn kaart. Best spannend!

Het zijn iedere keer stukjes van 6 a 7 km maar ik word geroosterd, zo heet! Wel mooi hier. Glooiend, afwisselend bomen en graan en monumentale dorpjes met knusse huizen.met gekleurde luiken!

Tegen 14.00 ben ik op de plek van bestemming, een plek waar ik 3 jaar geleden al van had besloten, daar moet ik naartoe. Ik word allerhartelijkst ontvangen met een dikke zoen, heerlijk koud water, chippies voor t zout, lekkere koek.

Wat een.geweldig plekje hier, precies zoals ik had bedacht! Een heerlijke uitgebreide avondmaaltijd gehad. Wild zwijn gegeten, door mij geplukte peultjes uit de moestuin en nog veel meer lekkers.

Het bestaat dus echt, engeltjes op aarde!!
Fijn om hier te zijn.....

1. Elisabeth:
    21 juni 2017
    Dat is lastig Marja maar je hebt het goed opgelost toch. Ja met die hitte inspanning verrichten valt niet mee. Ik kan me soms verbazen dat ik 2 jaar terug met 38 graden geen schaduw en 10 kg op de rug en 2 op de buik ook liep.
    Komende dagen hier ook nog zeer warm. Wens je toe dat je nog even mag genieten! Houd het hoofd koel en je hart warm! Bon Chemin
  2. Caroline:
    21 juni 2017
    Er zijn meer engeltjes dan duivels houdt je daar maar aan vast hoor. Bereknap zoals je het doet. Succes die laatste etappe